teren_ico

Rozwiązanie dla Twojej sieci handlowej i franczyzowej

Praca w terenie

Poznaj korzyści

Comarch Mobile Sprzedaż to aplikacja oferująca szeroki wachlarz funkcjonalności dla przedstawicieli handlowych, wyróżniająca się m.in.:

  • bezpieczeństwem danych aplikacji poprzez szyfrowanie bazy mobilnej,
  • ergonomią interfejsu dostosowanego do codziennej pracy przedstawicieli handlowych, w celu szybkiej rejestracji sprzedaży oraz realizacji wizyt u klienta,
  • elastycznością dostosowania funkcji i danych udostępnianych pracownikom mobilnym w zależności do potrzeb danej branży.
  • Aplikacja mobilna zapewnia dostęp do aktualnych danych oraz umożliwia pracę offline w terenie.
praca_w_

Usprawnienia podczas wystawiania dokumentów

Intuicyjny interfejs aplikacji ułatwia szybkie wystawianie dokumentów oraz:

  • wykorzystanie skanera kodów kreskowych lub mobilnej klawiatury w celu dodania towarów do koszyka,
  • dostęp do szczegółowych informacji o produktach, ich dostępności w magazynach firmy, obowiązujących rabatach,
  • dopełnianie zamawianego towaru do pełnych jednostek zbiorczych (kartonów, palet, skrzynek),
  • weryfikację warunków koncesji określonych na towarach,
  • automatyczne naliczanie zdefiniowanych w centrali warunków handlowych m.in. promocji, limitów kredytowych czy kontroli marży,
  • drukowanie dokumentów na mobilnych drukarkach termicznych lub z podpisem klienta na drukarkach laserowych,
  • wysyłanie wiadomością e-mail wydruków PDF dokumentów (kopii zamówień, faktur),
  • obsługa programów lojalnościowych oraz promocji pakietowych,
  • windykację – rozliczanie należności i zobowiązań kontrahentów,
  • rejestrację reklamacji zakupionego przez klienta towaru oraz monitorowanie statusów realizacji reklamacji,
  • sprzedaż kompletów (zestawów kilku towarów),
  • analizowanie danych z wykorzystaniem raportów oraz możliwość ich kontekstowego uruchomienia, wydruku oraz wysłania w wiadomości e-mail,
  • elastyczny wybór płatnika, odbiorcy oraz adresu dostawy podczas rejestracji transakcji,
  • możliwość ręcznego nadania upustu przez przedstawiciela podczas negocjacji z klientem,
  • określanie budżetu, maksymalnych limitów do wykorzystania przez przedstawiciela podczas nadawania upustów,
  • możliwość dodania załącznika na pozycji lub nagłówku wystawianego dokumentu (np. specyfikacji, umowy, szczegółowych wymagań klienta).

Vanselling

Przedstawiciel handlowy może także dokonywać sprzedaży bezpośredniej wraz z wydaniem towarów u klienta lub wykonaniem usługi. Aplikacja mobilna umożliwia:

  • wystawienie faktur, paragonów lub wydań zewnętrznych,
  • fiskalizację dokumentów lub wydruk wystawianych dokumentów handlowych z podpisem klienta,
  • automatyczną zapłatę gotówką lub kartą płatniczą,
  • integrację z mobilnymi terminalami płatniczymi,
  • dostęp do pełnej historii transakcji oraz płatności Klienta,
  • obsługę procesów przyjęcia oraz zwrotu towarów przeznaczonych do sprzedaży i dystrybucji bezpośredniej między samochodem dostawczym przedstawiciela a magazynem centralnym,
  • zapewnienie bezpieczeństwa transakcji poprzez brak możliwości edycji dokumentu sprzedaży i zapisu kasowego przez przedstawiciela po wydrukowaniu lub wysłaniu do Klienta,
  • obsługę sprzedaży towarów kaucjonowanych, zwrot oraz rozliczanie kaucji,
  • obsługę odwrotnego obciążenia,
  • rejestrację sprzedaży bezpośredniej bez konieczności dodawania nowego kontrahenta – wykorzystanie paragonu na kontrahenta jednorazowego.

Preselling

Comarch Mobile Sprzedaż zapewnia profesjonalną obsługę zamówień poprzez:

  • przyjmowanie zamówień, ofert oraz zapytań ofertowych sprzedaży u klienta,
  • wybór konkretnej cechy towaru zamawianego przez klienta (rozmiar, kolor, termin przydatności do spożycia)
  • wybór sposobu dostawy (kuriera), adresu wysyłkowego, magazynu oraz daty realizacji zamówienia,
  • obsługa kalendarza dostaw zamówień do klienta,
  • dostęp do historii transakcji oraz realizacji zamówień,
  • szybkie wystawianie dokumentów bazując na poprzednio zamawianych towarach przez klienta,
  • rejestracja transakcji zagranicznych (zamówień oraz ofert w walutach obcych),
  • sprawdzanie aktualnego (online) stanu towaru na innym magazynie firmy,
  • edycja niepotwierdzonych zamówień złożonych w innych kanałach sprzedaży (np. przez e-commerce),
  • zapewnienie dostępności zamawianych towarów przez klienta przez utworzenie oraz edycję rezerwacji na magazynie centralnym firmy,
  • wybór oraz zmiana magazynu na pozycji zamówienia w celu szybszej realizacji zamawianego towaru,
  • wystawnie faktur zaliczkowych, przyjmując zapłatę na poczet realizowanych zamówień,
  • wydanie materiałów promocyjnych (marketingowych) klientowi.

Działania CRM

Ergonomiczny terminarz aplikacji oferuje pracownikowi mobilnemu:

    • planowanie oraz realizację wizyt handlowych u klienta oraz zadań dodatkowych
    •  rejestrowanie spotkań i kontaktów telefonicznych dostarczając tym samym pełnej informacji do centrali o wszystkich działaniach podjętych z klientami
    • wykorzystanie zdefiniowanych wzorców z systemu ERP czyli schematów prowadzenia wizyt u kontrahenta, składających się z różnych elementów, w celu zwiększenia skuteczności kontaktów oraz dopasowania wizyt do różnych branż
    • realizację wizyt z użyciem zdefiniowanych wzorców,
    • łatwe kopiowanie wizyt czy tygodniowych planów spotkań z Klientem,
    • planowanie wizyt z klientem za podstawie zdefiniowanej w systemie częstotliwości kontaktów,
    • realizacja działań zaplanowanych oraz zleconych przez kierownika w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie,
    • możliwość odrzucenia, przełożenia oraz wstrzymania wizyty,
    • prezentację materiałów, katalogów produktów załączonych do wizyty,
    • weryfikację skuteczności wizyt na podstawie dostępnych raportów.
screen_phona
screen_phona2

Pozyskanie i utrzymanie klienta

W aplikacji mobilnej na smartfonie lub tablecie przedstawiciel handlowy ma dostęp do niezbędnych danych dotyczących swoich kontrahentów, między innymi do:

  • szczegółowych informacji o klientach t.j. danych teleadresowych, rejestracyjnych, preferowanych sposobach dostawy, płatnościach, osobach kontaktowych oraz decyzyjnych,
  • nierozliczonych oraz przeterminowanych płatności powiązanych z kontrahentem,
  • weryfikacji online kontrahenta po numerze NIP (w bazie GUS, VIES oraz w systemie ERP) z możliwością szybkiej rejestracji nowego klienta na urządzeniu mobilnym,
  • ergonomicznej książki telefonicznej, umożliwiającej szybki kontakt z osobami decyzyjnymi oraz kontaktowymi kontrahentów,
  • opcji uzupełnienia oraz edycji danych klienta o dodatkowe informacje kontaktowe, adresy oddziałów lub wysyłkowe,
  • historycznych transakcji, także pochodzących z innych kanałów sprzedaży (np. zarejestrowanych w centrali czy e-commerce)
  • zdefiniowanych warunków handlowych m.in. limitów kredytowych, dostępnych dla klienta promocji, form płatności.
  • załączników przypisanych do kontrahenta (np. skanu umowy) z możliwością dodania nowych załączników,
  • szczegółowych raportów częstości transakcji czy rankingu sprzedanych towarów przez klienta.

Monitorowanie

Pracownicy przebywających w terenie, dzięki aplikacji mobilnej mają możliwość:

  • rejestrowania pokonywanych tras do klientów,
  • określania automatycznie oraz ręcznie wykonanych działań (np. dodanie dokumentu, rozliczenie płatności) oraz statusów pracy (tj. załadunek, korki),
  • komunikowania się między sobą za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie lub tablecie,
  • przeglądania zarejestrowanych tras w aplikacji dostępnej na dowolnym urządzeniu przez przeglądarkę internetową.

Z kolei z punktu widzenia osób zarządzających ważną kwestią jest monitorowanie tras przejazdów przedstawicieli handlowych. Kierownicy bezpośrednio odpowiedzialni za wybranych pracowników w firmie mogą w wygodny sposób monitorować ich trasy przejazdów w aplikacji webowej Comarch Mobile Zarządzanie.

moni_mobile

Chcesz przetestować? Masz pytania?

Wypełnij formularz
i umów się na bezpłatną prezentację Comarch ERP

man_presentation

    Nazwa firmy (wymagane)

    Profil działalności

    Liczba sklepów (wymagane)

    Adres centrali

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Computernet moich danych osobowych.Polityka prywatności

    „Nasze wdrożenia,
    są początkiem długoletniej współpracy…”

    Kompleksowość naszych usług oraz wysoki standard obsługi powodują, że klienci mają poczucie stabilności. Znamy procesy zachodzące w firmach oraz doradzamy, jak coraz lepiej prowadzić biznes. Dostarczane systemy IT rozwijają się wraz z firmami naszych klientów. Wdrożenie systemu informatycznego to początek długoletniej współpracy.

    Praca w terenie